Katalogi stron SEO są platformami, na których właściciele firm mogą umieszczać adresy własnych stron internetowych. Są to tak zwane wizytówki. Istnieją katalogi moderowane oraz niemoderowane, jednak zdecydowanie lepszą opcją jest skorzystanie z katalogów moderowanych. Moderatorzy mają wtedy szansę sprawdzić, czy treść dodawana na platformę jest unikalna.
Katalogi darmowe i płatne
W dawnych czasach popularne były jeszcze katalogi darmowe, jednak wyszły one niemal całkowicie z użytku, ponieważ pozycjonowanie stron odbywa się głównie na podstawie oryginalnej, unikalnej treści. Darmowe katalogi stron posiadały treść zduplikowaną oraz często powtarzaną. W celu wypromowania swojej oferty lub biznesu najlepiej zacząć od dodania jej do katalogu stron internetowych.
Porządkowanie katalogów
Mocne katalogi stron internetowych porządkują dane strony pod względem tematyki i dzięki temu ułatwiają znacznie znalezienie odpowiedniego kompendium dla użytkownika. Bardzo ważna jest wizytówka firmy, którą należy wypełnić takimi danymi jak nazwa firmy oraz dane adresowe i numer telefonu. Przydatny jest również link do strony internetowej, ponieważ firma jest wtedy bardziej wiarygodna dla klienta.
Działanie multikodów
Multikody do katalogów umożliwiają uzyskanie dostępu do nawet kilkudziesięciu płatnych katalogów w Polsce. Oczywiście nie wszystkie katalogi są warte uwagi, ale warto przetestować je osobiście, żeby móc wydać własną opinię. Przy dodawaniu firmy do katalogu warto także wybrać odpowiednią kategorię, która będzie najlepiej pasowała do branży, w której działa przedsiębiorstwo.
Pozyskiwanie linków na stronę internetową odbywa się obecnie głównie dzięki katalogom stron internetowych. Dlatego warto z nich korzystać, jeżeli zależy nam na szybkiej promocji oraz osiągnięciu efektów z danej pracy. Przy pozycjonowaniu warto zwrócić uwagę także na słowa kluczowe, ponieważ również mają one duży wpływ na wynik w wyszukiwarce